Na czym polega polerowanie maszynowe ?

Z czasem użytkowania powłoka lakiernicza naszego samochodu przestaje być nieskazitelna. Pojawia się widoczne zmatowienie oraz rysy, które szpecą lakier naszego samochodu. Przyczyn takiego zjawiska może być wiele, np. zła technika mycia samochodu, odchody ptaków, a nawet opady atmosferyczne.

Zabieg polerowania maszynowego lub korekty lakieru pomoże nam przywrócić dawny wygląd naszego samochodu od zewnątrz. Polerowanie maszynowe polega na mechanicznym usunięciu zniszczonej zewnętrznej warstwy lakieru bezbarwnego, który jest pokryty mikrouszkodzeniami. Polerowanie wykonane oczywiście w sposób prawidłowy pozwoli na wydobycie koloru lakieru oraz przywrócenie jego blasku.

Na czym polega polerowanie maszynowe?

Lakier samochodu zazwyczaj składa się z różnych warstw. Pierwszą z nich jest nieosłonięty metalowy panel korpusu, który jest pokryty podkładem. Na niego nakłada się warstwę bazową farby, czyli właściwy kolor lakieru. Na nią z kolei nakłada się lakier bezbarwny, który jest tzw. uszczelniaczem. Pomaga on chronić powłokę bazową. Uszczelniacz chroni również przed promieniowaniem UV.

Lakiery różnią się między sobą twardością. Twarde lakiery sprawiają znacznie więcej trudności przy polerowaniu maszynowym, jednak miękki lakier jest dużo trudniejszy do udoskonalenia w porównaniu z tym twardym.

polerowanie maszynowe
polerowanie maszynowe

Polerki maszynowe dostępne na rynku

Aby utrzymać doskonałą kondycję lakieru samochodu musimy poświęcić na to dużo pracy oraz czasu. Usunięcie defektów lakierniczych ręcznie jest bardzo pracochłonne, a niektóre wady mimo wszystko nie dają się usunąć.

Dlatego tak dużą popularność wśród detailerów zdobyła maszyna zwana polerką maszynową. Obecnie jest ona podstawowym narzędziem przeznaczonym do korekty lakieru. Na rynku dostępne są dwa rodzaje maszyn polerskich: polerka rotacyjna oraz polerka orbitalno – rotacyjna.

Polerka rotacyjna wybierana jest najczęściej przez profesjonalnych detailerów, ponieważ daje ona możliwości szybkiego korygowania defektów lakieru. Głowica maszyny obraca się ruchem okrężnym dzięki czemu maszyna w sposób efektywny wytwarza ciepło potrzebne do agresywnego cięcia. Zabieg ten wykonany przez osobę niedoświadczoną może spowodować przepalenie lakieru samochodu. Polerka rotacyjna może w dużo szybszy sposób wyeliminować defekty.

Polerki orbitalno – rotacyjne inaczej niż w przypadku polerki rotacyjnej porusza się ona po orbitach w kształcie elipsy. Dzięki temu maszyna nie nagrzewa nadmiernie powierzchni co może prowadzić do przepalenia lakieru.

Do odpowiedniej maszyny musimy dobrać odpowiedniej jakości sprzęt. Pady, czyli inaczej gąbki polerskie występują w różnych twardościach. Oprócz padów dostępne są również na rynku futra polerskie.